Szombat, 2025-06-21, 6:17 AM

1. Magmaw

2. Omnitron defens System

3. Maloriak

4. Chimareon

5. Atramedes

6. Nefarion

Magmaw

Magmaw az első boss az instában. Egy hatalmas kukac, ami valamiért a láva melegét szereti, és életterének köszönhetően eléggé tüzes típus. Magmaw 2 különböző fázissal rendelkezik és rengeteg képességgel. Először is a normális fázisban,átlagos sebzést okoztok neki és az a cél,hogy a harc akadályok nélkül menjen mindenki ki legyen healelve az addok pedig rendesen kiteolva és kiiktatva. A második fázisban ha hiba nélkül van az első fázis végrehajtva, akkor dupla sebzést okoztok Magmawnak miközben a healerek tölteni tudják a manájukat.

Képességek (norm):

  1. undefined Rendszeres időközönként véletlenszerűen le fogja köpni az embereket, ami, mivel lávát köp a kukac kellemetlen, ki kell healelni.
  2. undefined: Körülbelül fél percenként bedurvul és a szimpla köpésből átvált masszív fröcskölésbe, ilyenkor igaz kisebbet, de mindenkin sebez, szintén ki kell healelni.
  3. Mangle: Ezen a képesség arra szolgál, hogy megegye drága tankunkat. Ilyenkor szegény tank nagy sebzést kap, szóval külön oda kell figyelni, el ne halálozzon.
  4. Pillar of Flame Szokása még előhívni kicsi kukacokat, hogy a segítségére legyenek. A kukacok egy lángcsóvából jönnek elő, ami a földből tör ki.
  5. Massive Crash: Végül, de nem utolsó sorban hozzácsapja a fejét a terem padlójához. Ennek eredményeképpen, aki az útban van, kap egy meglehetősen nagy sebzést és stunnolódik, hisz a fejére esik egy jó pár tonnás kukac

Kétféle taktika létezik ehhez a bosshoz. Az egyik, hogy mindenki beáll közvetlenül a boss teste mellé és onnan végzi a dolgát, kivéve 1 darab bátor rangedet, aki kint áll, hogy ő alá kerüljön a pillar of flame mert lehetőség szerint ezt a képességet mindig ranged targetre használja amennyiben van ilyen, a másik hogy csak a meele áll bent a boss alatt, hisz nekik muszáj és minden ranged és healer kint tartózkodik. A második megoldás bonyolultabb, de heroic módban elengedhetetlen, de ezt majd később részletezzük.

Szóval normál helyzetben mindenki bent áll és ügyködik rajta, hogy sikeresen leterítsük a bosst. Egy idő után a kint álló ranged lába alatt meg fog jelenni egy piros folt, amint ezt meglátja, egyből ki kell belőle mozdulni, mert különben a kitörés felrepíti a levegőbe és amellett, hogy megsüti még az esés miatti sebzést is el kell szenvednie. Ezután elkezdenek előbújni a kukacok. Ilyenkor egyből érdemes lassítani őket és minden rangednek ki kell váltani, hogy aoe-val végezzen velük. Nincs sok hp-juk szóval gyorsan elhaláloznak. Fontos viszont hogy senkinek nem szabad sebzést kapnia tőlük, mert akkor egy parazita kerül a testébe és hamarosan születik belőle egy újabb kukac, ami természetesen nem jó. Ha ezt a részt sikerül megoldani, akkor a csata már nem tartogat különösebb gondot. Menet közben be fogja kapni a tankot, ilyenkor komoly sebzést szenved el, ezért figyelni kell, hogy ne haljon meg. Amikor a tank a szájában van, használni fogja a Massive Crash nevű képességét. Amint ezt használta szükség lesz két darab meelere is, aki felugrik kukacunk hátára, hogy az odahelyezett karóba beleszúrja a fejét és ez által megkönnyítse megölését és kiszabadítsa tankunkat a szájából. Felugrás után megváltozik az action bar és kaptok egy abilitit, név szerint Constricting Chains, amivel ki lehet jelölni egy helyet, ahova le akarjátok rántani a kukacot, evvel a karót kell megcélozni és a két láncot egyszerre kell használni, mert 1 nem elég. Amikor lerántjuk a földre, és felszúródik a feje, a tank kiszabadul a szájából. Ez többek között azért lényeges, mert egy idő után végez a tank megrágásával és hát ez szomorú és pépes véget jelent a számára. Meg természetesen a legfontosabb dolog, Magmaw dupla sebzést fog kapni, és jöhet az eszetlen nuke. Ilyenkor érdemes cd-ket használni, hogy annál nagyobb sebzést tudjunk okozni neki. Amennyiben élnek még kukacok, akkor azokat kell először megölni, sajnos, és csak utána Magmawra koncentrálni. Összességében ennyiből áll a csata és ez a ciklus ismétlődik mindaddig, amíg valamelyik fél el nem fárad.

Hc.

A csata folyamán Lord Victor Nefarian csatlakozik hozzánk, hogy megszemlélje, mivel játszik házi kedvence éppen. Természetesen gondoskodó gazdiként segít a kukacának, hogy több eséllyel szálljon szembe velünk, hisz, amilyen pici ki feltételezné, hogy egyedül meg bír enni minket.

Új dolgok, amiket kezelni kell a fight alatt:

  1. Blazing Inferno: Nefarian minden 35 másodpercben bedob egy ilyet a csatatérre, kinézetre egyezik a Pillar of Flame abilitivel. Ez robbanásnál, ami nem sokkal a megjelenése után történik, durván sebez és egy tűzkígyó indul el belőle véletlenszerű irányba, ami jobb ha ne sebez senkit. Ráadásként még megszületik belőle egy Blazing Bone Construct amit fel kell vennie egy offtanknak és a raidnek meg kell ölnie. 5 másodperccel az Inferno megjelenése után születik meg szóval minden 40. másodpercben.
  2. Blazing Bone Construct: A csontvázunknak viszonylag sok hp-ja van és amikor 20%-ra ér elkezd egy spellt castolni, név szerint Armageddon, ami ha végigér, akkor felrobban és megöli a raidet. 8 másodperc alatt castolja végig. Mivel a csontinak 1,4 millió hp-ja van és feltételezzük, hogy minden dps és egy tank is őt üti így 8 másodperc alatt hat embernek le kell róla verni 282000 hp-t azaz olyan 6,5k dps kell hozzá, hogy biztonságban meghaljon.
  3. Shadowflame Barrage: Amikor Magmaw hp-ja 30% alá esik, Nefarian abbahagyja eddigi tevékenységét és onnantól kezdve folyamatosan aoe shadow boltokkal bombázza a raidet.

Csata menete:

A csata alatt amellett, hogy meg kell birkóznunk Magmaw normál képességeivel az új zavaró tényezők is nehezítik a dolgunkat. Heroic módban mindenképpen 2 tankra lesz szükségünk, akik váltogatják egymást a bosson minden bekapás után. A raid nem állhat bent a boss alatt, hanem szóródni kell, hogy egyszerre csak egy két embernek keljen mozogni a különböző földre helyezett aoe-k miatt. A kukacokkal ugyan úgy el kell bánni, de a csontváz elsőbbséget élvez, szóval előfordulhat, hogy az egyik healernek kicsit futnia kell előlük, amíg a ranged be nem fejezi az aktuális csontit (azért healernek mert ők fognak agrót kapni). Összességében nem is nagyon lesz idő Magmawot dpselni csak amikor a feje a földre van szegezve. Amikor 30%-ra esik Magmaw hp-ja ha van még kint csonti, akkor azt ilyenkor be kell fejezni és mindenki Magmawot nukolja innentől. Az utolsó 30% verseny az idővel, hogy mi fogy el előbb, a kukac hp-ja vagy a healerek manája.

2. Omnitron

A második boss az instában. Valójában nem is egy bossról van szó, hanem 4 robotról, ami együtt teszi ki a bosst. Természetesen közös HP pool és bossonként 2-3 idegesítő, sőt néha halálos képesség. A legyőzése alapvetően koordináltságot kíván a raid tagjaitól, és elsőre mindenkinek kész káosznak tűnik, ami természetesen érthető.

Arcanotron:

  • Power Generator: Letesz a földre egy pocsolyát, ami növeli mindenkinek a damagét, aki benne áll és manát tölt vissza, ki kell belőle húzni a bosst és a dps meg a healerek bele álnak, ha tudnak.
  • undefined: Viszonylag sűrűn castolja ezt a képességét, ami egy nagy singel target damage, meg lehet és meg is kell szakítani.
  • undefined: Amikor eléri az 50 energyt onnantól minden sebzés, amit bekap, feltesz rá egy stackelődő buffot, ami stackenként növeli az attack és a casting speedjét 10%-al (hasznos tipp mageknek, hogy le lehet lopni és akkor jó lesz nektek). Semmi sebzést nem kaphat innentől

Electron:

  • undefined: Ez egy chani-lightening típusú spell, azaz szóródni kell, hogy csökkentsük a raid által bekapott damaget.
  • Lightning Conductor: Random targetre feltesz egy debuffot, ami mindenkit sebez a közelben, szintén szóródás segít, meg minél messzebb fussunk el vele a többiektől.
  • undefined: Amikor eléri az 50 energyt feltesz magára egy shildet, ami aoe-ben sebez, ha megütik. Semmi sebzést nem kaphat innentől.

Magmatron:

  • undefined: Adott időközönként egy egész raidre ható sebzést tol, amit ki kell healelni.
  • undefined: Néha kijelöl egy embert egy lézercsíkkal, majd nem sokkal utána egy tűzcsóvát fúj az ember felé, amiben ő és mindenki más, aki ebben a sávban helyezkedik el sebződik. Amint megjelenik a fény, olyan helyre kell menni, hogy senki ne legyen egy vonalba veled és Magmatronnal.
  • Barrier: Amikor eléri az 50 energyt feltesz magára egy shildet, ami felfog 150k damaget, és amint leesik, felrobban és mindenkit sebez. Ugyancsak tilos ütni innentől kezdve.

Toxitron:

  • Chemical Bomb: Random target köré tesz egy zöld felhőt, ami mindenkinek (beleértve az ellenséges mobokat is) 100% növeli a bekapott damagét, szóval minél előbb ki kell belőle állni, és ha van rá mód a bosst belevinni.
  • undefined: Időnként summonol 3 addot, Poison Bomb névvel, amik egy kiszemelt target felé mozognak, és ha odaérnek, felrobbannak aoe-ban sebezve őt és mindenkit a környéken, könnyen halálos lehet a sebzés, szóval nem érdemes megvárni, míg odaér valakihez az add, hanem lassítani kell őket és gyorsan végezni velük.
  • undefined: Amikor eléri az 50 energyt minden bekapott sebzésre feltesz a sebzőre egy poison dotot ami stackkel és egyre nagyobbat sebez, nem szabad ütni, és ha esetleg felkerül egy ilyen dot azonnal dispellezni kell

A csata menete:

A csata elején egy robot aktív és mindaddig így is marad, míg az első energy barja (100-ról indul) el nem éri az 50-et, ezalatt már a központi irányító egységből egy sugár jelzi nekünk, hogy melyik robot fog legközelebb aktiválódni. Amikor 50-re esik az energy megérkezik a második robot. Egy robot addig aktív, míg az energyje 0-ra nem csökken, szóval a csata elejét leszámítva 2 robottal kell megbirkóznunk.

A trükkös része a csatának, hogy mindig figyelni kell melyik két robot aktív, mert ez teljesen véletlenszerű, azaz minden megkezdett csatában más, de elkezdés után ismétlődő, azaz ha például Toxitronnal kezdünk, ugye mikor elfogy az energyje leáll és addig nem éled újra, amíg a maradék három sorra nem került, de utána ő fog következni és ugyan abban a sorrendben, ahogy először éledtek. Amint a raid tisztában van az egyes mobok képességeivel és hogy hogyan kell megfelelően reagálni rájuk, a csata egyszerűvé válik. Amikor a target energyje 50 re esik mindenkinek, még a tanknak is abba kell hagyni a dps-elést nehogy beindítsa az ilyenkor megszerzett képességeket és egyből a következőre kell váltani.

Lényeges tippek:

  • Amikor Arcanotron és Electron egyszerre aktív nem feltétlenül egészséges az Arcanotron által letett pocsolyában tömegesen ácsorogni.
  • Szintén nem jó, ha zöld felhőben van a pocsolya és akkor állunk benne.
  • Arcanotron singel target damage, az arcane anihilator ha zöld felhőben állunk halálos tud lenni, szóval ez sem egészséges.
  • Magmatron minden képessége felettébb kellemetlen a felhő debufja alatt.
  • Akárcsak Electron chain-lighteningje.
  • Amikor Toxitron addokat idéz, a meele külön figyeljen, mert őket is targetelheti az add és akkor nem lesz idejük elfutni.
  • Érdemes az addkat úgy kitolni, hogy áthaladjanak a felhőn, mert akkor gyorsabban halnak.
  • Tankoknak érdemes figyelni, hogy amikor kijön az új robot, akkor gyorsan fel kell venni, de leállás után már nem veszít agrót, szóval vissza fognak menni a leállás előtti targetre. Ezen felül nem jó, ha nagyon távol van a két tank egymástól, mert a healereknek sokat kell mozogni és könnyen előfordulhat, hogy a nagy távolság miatt ne fogják elérni mind a kettőt.

Hc

A csatára, mint mindegyikre Blackwing Descentben, ha heroic módban toljuk, csatlakozik Lord Victor Nefarian, hogy megnehezítse az életünket. Folyamatosan buffolni fogja a csata alatt a robotok egyes képességeit, amik így sokkal halálosabbak lesznek.

Új dolgok, amiket kezelni kell a fight alatt:

Arcanotron:

  • Power Generator: A buff ezt a spellt fogja érinteni, normál esetben ugye a ranged és a healerek benne álnak a pocsolyában, a plusz damage és a mana regen miatt, na mármost ha buffot kap, akkor ez a pocsolya elkezd gyors ütemben növekedni és amikor már elég nagy felrobban és megöli, aki benne áll. Oda kell figyelni, hogy minél előbb kifussunk ilyenkor belőle.
  • undefined: A heroic mód miatt ez a képesség dupla sebzéssel rendelkezik, ez nem Nefarian bufja, de innentől még lényegesebb hogy meg legyen szakítva.

Electron:

  • Lightning Conductor: Normál esetben ez a debuff akkor sebez, ha bent álunk vele a tömegben, de amikor buffot kap Nefariantól átváltozik Shadow Conductorrá és onnantól akkor sebez jobban, ha valaki messze áll tőle. Amikor ez megtörténik, egyből vissza kell futni a raidbe. (Hasznos képesség ilyenkor a Leap of Fait)

Magmatron:

  • undefined: Mozgásképtelen lesz az, akit evvel a képességgel targetel Magmatron, ezért a többieknek el kell futni tőle.

Toxitron:

  • Chemical Bomb: Amikor a képesség megjelenik, mindenkit magához ránt, azaz mindenki bekerül a közepébe és innentől nem csak a damage takent növeli meg, de egy folyamatos aoe sebzést is jelent.

A csata menete:

Heroic módban nem engedheti meg magának a raid a szóródást, mert a bekapott damage az egész csata alatt eléggé intenzív és a healerek együtt könnyebben tudják a raidet életben tartani, ezen felül a különböző képesség buffok miatt szintén elengedhetetlen a csoportos felállás (például a Shadow Conductor). Viszont emiatt sokkal jobban figyelni kell a különböző abilitikre és a raidnek egyből mozognia kell, ha ezt megkívánja a helyzet.

Amikor Nefarian megbuffolja a robotok képességét, akkor csak mindig csak egy képességet erősít, azaz ha két robot van kint csak az egyiküknek lesz erősített abilitije.

3. Maloriak

A következőkben Maloriak taktika alapvető 10 fős raid leírását olvashatod, néhány hasznos tanáccsal megspékelve. Maloriak a harmadik boss az instában. A fekete sárkányok egy neves tudósát tisztelhetjük a személyében, és a csata alatt rendszeresen tesztelni fogja a raidet különböző hatások alatt.

A boss képességei és a csata fázisai:

A csata két fázisra bontható és az első fázis három alrészre van.

Első fázisban a különböző alrészek annak következtében történnek meg, hogy az üstjébe öntött keverék milyen típusú. Mindegyiknek külön színe van és ezektől függően kap a boss különböző képességeket. Minden fázis alatt ezen felül rendelkezik három lényeges képességgel, amit a csapatnak kontrollálni kell.

Állandó képességek:

  1. Arcane Storm: A varázslatot, mindig meg kell szakítani amint lehet, mert a teremben mindenkit sebez, amíg aktív és könnyen wipehoz vezethet.
  2. Release Aberrations: Ebből 6 darabot fog elkasztolni mialatt a 3 különböző üvegcséjét behajítja az üstbe és az egyik ebből a hatból a zöld fázis alatt fog megtörténni, szóval 5 darab a kék és a piros fázisban történik. Ez a spell előhív 3 darab addot.  Ezek az addok rendelkeznek egy buffal mi stackelődik, minden másik addtól ami a közelben van, azaz 3 esetén 3 stack, 6 esetén 6 és így tovább. Minden egyes stack 10%-al növeli az add damagét és 10%-al csökkenti a bekapott damaget.
  3. undefined: A képességet a boss magára teszi és egy hot, ami erőteljesen tölti a hp-ját. Amint ez felkerül rá, lehetőleg le kell dispellezni, vagy ha van mage a csapatban, akkor érdemes ellopnia.

Az üstbe öntött keverék után kapott képességek:

Kék keverék: A boss két képességet kap, mind a kettőt random targetre teszi.

  • Az egyik, a undefined, ettől a target befagy és mindenki, aki 6 yard távolságban van tőle ugyancsak. A befagyás egy nagy sebzéssel jár együtt és kinézetre olyan mintha iceblockkolt volna a target. Nem nehéz kiütni, de várjuk meg, míg a healerek felhealelik, mert az jég széttörésénél is sebez, és könnyen meghalhat a csapattárs.
  • A másik Biting Chill, a képesség hatására a target aoe-ban pulzálni fog és evvel együtt sebezni mindenkit maga körül, de ha szóródunk ez elkerülhető.

Ebben a fázisban a távolságot minden körülmény mellet tartani kell a többiektől.

Piros keverék: A boss két képessége közül az egyik random targetre kerül, ez a

  • undefined, ez a beduff önmagában nem veszélyes, de hatványozva sebez minden bekapott mágikus damage után, azaz, ha rajtunk van és bakapunk bármilyen mágikus sebzést, akkor fájdalmaink lesznek
  • undefined, a másik képessége ebben a részben. A boss ilyenkor maga elé egy lángcsóvát fúj. Fel kell állni egy vonalban a boss előtt, mert a csóva sebzése osztódik a targetek között, és csak akkor éli túl a tank, ha nem egyedül kapja be a sebzést.

Zöld keverék: Mindenkire a teremben tesz egy debuffot, ami 100% plusz bekapott sebzést jelent és emellett elveszi az addok buffját, ami rajtuk van. Amint ezt bedobja, az üstbe ellök mindenkit az üsttől beleértve magát is. A ranged lehetőleg ne álljon közel és egyből aoe-za az addokat mert összesen 15 másodperc van a megölésükre.

A csata menete:

Maloriakot ott kell tankolni ahol áll és az ajtó felé kell fordítani. A szakításokat előre érdemes megbeszélni és mind a két spellre amit kasztol ki kell osztani egy embert. Arcane Stormot egyből szakítani kell és mindig, viszont a Release Aberrationból 3-mat engedni kell, hogy elcasztoljon és azt, amit a zöld fázis alatt castol tilos, azaz kék és piros fázis alatt az 5 darabból 2-t kell megszakítani. Így mire a zöld fázisba érünk ideális esetben 9 addnuk lesz kint, ami már nagyot fog ütni az offtankra. Itt érdemes megjegyezni, hogy az addokat lehet lassítani, cc-zni, szóval segítsünk derék offtankunknak és a healereket is megkíméljük ezzel.

Behúzás után Maloriak nem sokkal be fogja dobni az első üveget az üstjébe, ez lehet kék vagy piros. Kék üvegcse alatt szóródni kell a raidnek, piros alatt meg egyvonalban felállni a Maloriak előtt, de annak, aki megkapja a undefined debuffot egyből ki kell állnia a sorból, hogy ő ne kapjon a lángcsóva sebzéséből. Amint végeztünk a piros és a kék fázissal Maloriak a zöld üvegcsét fogja használni. Ekkor is fog egy Arcane Stormot és egy Release Aberrationt castolni, mind a kettőt meg kell szakítani. Optimális esetben 2 zöld fázis van és utána üti át a raid a Maloriakot p2-be. Ha nagyon elnyúlik utána a csata, akkor a csapatnak nem lesz ideje megölni Maloriakot enrage előtt, ami normál módban hét perc után következik be. Ha nem hall meg minden kis add p2 előtt, akkor a nagyon megnehezíti a healerek dolgát és könnyen wipot okozhat második fázisban.

Amint 25%-ra esik Maloriak hp-ja minden még meglévő kis addot elenged és ezen felül még 2 nagyot is. Ha jól végeztük a dolgunkat, akkor csak 2 nagy addal kell megbirkózni. A két nagyot az offtanknak gyorsan fel kell vennie, mert nem sokkal a megjelenésük után ráfókuszálnak az aktuális targetükre és onnantól a csata végéig őt fogják ütni. P2-ben Maloriak nem dob több üvegcsét az üstbe viszont kap mind a három színből egy képességet.

  1. Zöld: Egy poison aoe, amit mindenki megkap, és ki kell healelni.
  2. Kék: Fagybombákat tesz le a terembe, amik berobbannak, ezért el kell menni a közelükből.
  3. Piros: Maga elé tesz egy tűzcsíkot, ami ott is marad és senkinek nem szabad beleállnia.

P2-ben a tanknak a fal felé kell fordítani Maloriak-ot és amikor castolja a tüzet odébb kell állnia és a bosst is odébb húzni, így elkerülendő, hogy ő vagy akárki a raidből sebzést kapjon ettől a képességtől, és maradjon hely a teremben. P2-ben ezen felül már csak le kell nukolni a bosst. Érdemes ekkora tartogatni a dps cd-ket és a herot is.

Heroic változat:

A csatára, mint mindegyikre Blackwing Descentben, ha heroic módban toljuk, csatlakozik Lord Victor Nefarian, hogy megnézze mit is csinálunk. Szerencsére itt nem szól személyesen bele a csatába.

Új dolgok, amiket kezelni kell a fight alatt:

Sötét fázis: Maloriak a normális piros- kék-zöld üvegei mellé kap egy új üvegcsét, amit mindig elsőnek használ. Itt summonolni fog sok

  • Vile Swill: Addokat fog idézni, amit az offtanknak fel kell venni és kitolni a terem külső részében. Minden dps ezeket öli.
  • undefined: Az addok folyamatosan fekete tócsákat fognak köpködni a raid tagok alá, ami sokat sebez és egy stackelődő debuffot hagy, ami tovább fokozza ezt a sebzést, azaz azonnal ki kell állni belőle.
  • undefined: A tankra fogja tenni ezt a debuffot, ami meg gátolja, hogy healt kapjon és sebez rajta. Ezt 10 másodpercenként teszi fel és 8 másodpercig van fent, azaz a healereknek csak 2 másodpercük van 1-1 healt elkasztolni rá.
  • Shadow Imbued: Immunis lesz a tauntra amíg fekete fázisban van.

Ebben a fázisban semmiképpen nem szabad engedni, hogy el kasztolja a két állandó abilitit.

A csata ezen kívül ugyan úgy történik, mint normál módban, annyi különbséggel hogy az enrage timere 12 percre növekszik.

4. Chimareon

Chimaeron a negyedik boss az instában. Egy hidrával lesz dolgunk az insta ezen részében. Sok fejjel, azaz három fejjel áldotta meg őt a teremtője és hát ezt kompenzálandó kevés ésszel, aminek köszönhetően van esélyünk megölni.

Chimareon képességei és a csata fázisai:

A fightnak három fázisa van. Az első kettő egymást váltogatja mindaddig, amíg el nem érjük, hogy a boss hp-ja leessen 21%-ra onnantól kezdve lépünk át a harmadik fázisba.

Képességek:

  1. Double Attack: A boss kap egy buffot és a következő két ütése egymás után fog bekövetkezni.
  2. undefined: Random targetet leköp és sebez belé 270k nature damaget ami 6 yardon belül állók között eloszlik, ezen felül a leköpött játékos kap egy debuffot, ami 75%-al csökkenti a hit esélyét.
  3. Break: A targetjére teszi ezt a debuffot. Egy percig van fent és stackelődik. Akire rákerül az onnantól 25%-al nagyobb damaget kap be és kap egy mortal effektet ami csökkenti a healt rajta 15%-kal.
  4. Massacre: A teremben mindenki annyi sebzést kap, mint az aktuális hp-ja.
  5. Feud: Ezt a képességét a robot lekapcsolódása után használja és meele támadása ennek következtében nincs, de köpni tud alatta. 30 másodpercig tart.
  6. undefined: A boss megkapja ezt a buffot, ami 10%-al növeli a damage takenjét, viszont immunissá válik a tauntra. Innentől nem használja a képességeit, de amellett hogy ő megkapja a buffot, az egész raidre is ráteszi. A hatása a raidre hogy minden healt lecsökkent 99%-al. Innentől nincs több heal.

Segítség a csatához:

A szobában ahol Chimaeron alszik, hátul egy ketrecben találjuk Finkle Einhornt. Mielőtt behúzzuk a bosst beszéljünk vele, mert a kedvünkért és persze hogy kiszabadítsuk, aktiválja nekünk személyes robot pajtiját, Bile-O-Tron 800, aki tenni fog ránk egy buffot. A buff lényege, hogy ha legalább 10k felett van a hp-ja valakinek, akkor nem lehet megölni, csak 1 hp-ra levinni az életét. Enélkül nem lehetne túlélni a boss legtöbb képességét, de így megvan rá minden esélyünk. Sajnos a robot, feltehetőleg azért mert Windows alapú operációs rendszerrel fut, rendszeresen produkál egy Systems Failure-t, ami annyit tesz, hogy 30 másodpercig nem tud nekünk segíteni, eddig tart, míg rendbe hozza magát.

A csata menete:

Sok nehézség nincs a fight alatt. P1-ben szóródjunk a köpés képessége miatt, amit 2 emberen fog használni a raidből. A healereknek fontos, hogy csak 10001 hp-ra kell felhúzni az embereket, minden heal e fölött owerhealnek számít. Ezen kívül ugye használja a Massacre nevű képességét, ami mindenkit 1 hp-ra visz, amennyiben 10000 fölött van vagy megöl, ha alatta. Megint csak a healerek dolga hogy ez ellen tegyenek.

P2 akkor következik be, amikor a robotnál beüt a kékhalál. Ilyenkor a raidnek egy pontra kell állni, hogy a undefined damage oszoljon és életben maradjunk, amíg újra lesz robotunk. Az összeállás előtt mindig van egy massacre szóval 1 hp-ról kell felhúzni a raidet maxra. Ez alatt a boss saját magát „marja” mert nem tudja eldönteni melyik feje egyen meg minket, szóval más sebzés nincs a fázis alatt, csak a 3 köpés, amit eltol. A robot 30 másodperc múlva reaktiválódik. Mivel itt mindenki megkapja a 75%-os hit redukciót főleg a túlélésre koncentráljunk, amennyiben van ilyen jellegű képességünk, damage úgyse nagyon lesz. A fázisnak egy massacre képességgel van vége, de a robotunk ekkor már újra aktív szóval senki nem hal meg.

P1 és P2 ismétlődik mindaddig, amíg a boss hp-ja le nem esik 21%-ra, ekkor a boss megkapja a undefined buffot. A csata innentől arról szól, hogy öljük meg a bosst mielőtt ő öl meg minket. Használjunk agro resetelő képességeket, ha minket targetel, avval is időt nyerve, amíg elmegy másik embert ölni. Dps cd-ket ilyenkor kell használni és a herot is tartsuk meg P3-ra.

Tank szempontból a csata:

A boss a main targetre teszi a Break bebuffot, de ez nem okoz problémát, mert csak 10k felett kell tartani a main tankot, amúgy nem tud meghalni. Az offtanknak a dolga a fight alatt, hogy amikor a boss megkapja a Double Attack buffot magára tauntolja és ő kapja be a sebzést, úgy hogy max hp-n van, mert akkor lehet csak túlélni. Érdemes kisebb cd-ket elhasználni Double Attack alatt. Miután leesik a buff a main tank visszaveszi a bosst és folytatódik a csata.

Érdemes még erre a fightra olyan trinketeket használni ami usera plusz hp-t ad, mindezt p3 kedvéért. Ugye healt nem fogtok kapni a dabuff miatt, így a boss először levisz titeket 1 hp-ra és csak a következő ütéssel öl meg. Na mármost mivel lassan üt (körülbelül 5 sec), minden ütés után, ami 1 hp-ra visz el lehet használni egy trinketet ami ad hp-t, így akár kétszer visszakerülhettek 10k fölé, ami még 2 ütést jelent. Ezen felül hasznos még a saját spellekből származó hp szerzés, mint például a last stand a warriornál.

Healer szempontból a csata:

Main tankot tartsd 10k felett és az offtankot mindig maxon (pala healer egy beaconnel a main tankon úgy hogy az offtankot healeli szinte egyedül meg tudja tartani mind a két tankot). A raidet tartsd 10k felett. Összefutásnál, Systems Failure alatt rotálni kell a nagy cd-s aoe healeket. Mielőtt átmenne a boss p3-ba mindenki legyen 10001 p-n legalább és lehetőleg maxon a 2 tank.  Ezután már csak egy dolog van hátra, 20% alatt mutasd meg, hogy milyen a healerek istene és alázd meg a dps-eket.

Heroic változat:

A csatára, mint mindegyikre Blackwing Descentben, ha heroic módban toljuk, csatlakozik Lord Victor Nefarian, hogy megnézze mit is csinálunk. Hogy kicsit nehezebb legyen elérnünk Chimaeron halálát segít neki egy kicsit, így számunkra a csata lényegesen nehezebbé válik.

Új dolgok, amiket kezelni kell a fight alatt:

  1. Break: Heroic módban sokkal fontosabb, hogy a tankok healelhetőek legyenek ezért érdemes egy meelevel letauntoltatni a bosst, hogy a break lejárjon a tankon.
  2. Double Attack: Nefarian közreműködésének köszönhetően a boss már nem annyira kaotikus így ezt a képességet tudja használni Feud alatt is képes használni, a tankoknak nagyon figyelniük kell és cd-ket használni, amikor a támadás bekövetkezik.
  3. Mocking Shadows: Amikor átlépünk P3-ba Nefarian elkezdi castolni ezt a képességet a raidre. Másodpercenként 2k damage mindenkinek.

A csata menete:

A normál és a heroic mód között nincs nagy különbség, csak a tanoknak kell jobban figyelni. Ezen felül, amikor 21% közelébe ér a boss hp-ja érdemes megvárni, hogy a feudot el castolja, utána a szokásos massacrét és herot elnyomva pillanatok alatt felhúzni a raidet és utána átvinni P3-ba hogy mindenkinek legyen hp-ja hogy túlélje a Mocking Shadows képességet. Ne felejtsük el ezen felül, hogy healelni nem lehet, de a shadow damage ellen sokat használ a priestek shildje és az egyéb immun abilitik

5. Atramedes

Maloriak egyik legérdekesebb kísérletének eredményeképpen született meg következő ellenfelünk. Atremedes a szegény kicsi fekete sárkányfiókából létrejött a nagy és könyörtelen fekete sárkány, viszont sajnálatos körülmények miatt a kísérlet során elveszítette látását, ellenben kapott olyan kapa fogakat, amivel a pókot is ki tudja harapni a sarokból.

Atremedes képességei és a csata fázisai:

A csata két fázisból áll, amit a boss haláláig váltogatunk. Első fázisban a boss a földön van, és a tankot ütlegeli, míg másodikban a levegőben repül, és egy embert próbál a lángcsóvával megölni, amit fúj. Az első fázis 80 másodpercig a második 40 másodpercig tart. Fontos még, hogy mivel a sárkány vak, ezért csak hangok alapján tájékozódik, és akinek a legmagasabb a hangszintje, a képességeinek a részét rajta próbálja meg használni, vagy ha valakinek maximumra ér a hangszintje őt megöli. A hang-szint mérésére a képernyőn meg fog jelenni egy megfelelő mérő. a skála 0-100-ig terjed.

Képességek az első fázisban:

  1. undefined: Adott időközönként a boss maga alatt csinál négy darab hanghullámot, amik véletlenszerű irányban elindulnak raid tagok felé, és ha az ember nem tér ki az útjukból, akkor nőni fog tőle a hangszintje 7-el.
  2. undefined: Egy aoe damage amit mindenki megkap a teremben és nő mindeninek tőle a hangszintje 7-el.
  3. Sonic Breath: A boss véletlenszerűen kiválaszt egy embert és az irányában egy tűzcsóvát fúj ki, amikor kitargetli a játékost azonnal el kell kezdeni futni, mivel a sárkány utánunk fog fordulni, a raidnek meg az ellenkező irányba kell mozogni. Akit eltalál a tűz, annak nagyon megnöveli a hang szintjét.
  4. Searing Flame: Egy mindenkire ható aoe damage amit meg kell szakítani, különben megöli vele a raidet.

Képességek az második fázisban:

  1. undefined: Egy random targetet fog követni egy tűzcsóvával, ami a földön tűzfalat hagy maga után, a tűzcsóva egyre jobban gyorsul, ahogy az idő telik és csak úgy lehet megállítani, ha egy gongot elhasználunk. Atramedes ezután 8 másodperccel újra elkezdi használni ezt a képességét és a fázis végéig azt fogja követni, aki a gongot használta.
  2. undefined: A földre dobál tűzlabdákat, amik növelik a hangszintet és sebeznek, el kell kerülni őket.
  3. undefined: A földre letesz hang köröket, ahova nem sokkal később becsapódik egy hang lövedék, sebez és hangszintet növel, ki kell belőle állni.

Segítség a fightoz:

A teremben találunk 10 gongot. Ha egy gongot megkongatunk, az összezavarja Atramedest, mindeninek 0-ra csökken a hangszintje és le stunnolja a sárkányt. Gongok használatával lehet a Searing Flame képességet megszakítani és P2-ben a undefined-t is. Amikor lejár a stun Atramedes elpusztítja a gongot, szóval amint elfogynak már csak idő kérdése, hogy Atremedes mikor végez velünk.

A csata menete:

Behúzás előtt a csapatot osszuk 2 részre, az egyik oldalt a meele álljon és egy healer, aki tud rájuk figyelni a másik oldalt meg a ranged. A Atremedes-t a tanknak úgy kell behúzni, hogy a 2 group közé kerüljön. Valakit a csata előtt válasszunk ki, hogy amikor Searing Flame következik, egyből használjon egy gongot és így csökkentsük a beérkező damaget.

P1-ben a két groupnak figyelnie kell, hogy a hanglemezek, amik Atremedes alól indulnak, el ne találják el őket, viszont amint elhaladtak álljanak vissza a kezdő pozícióra együtt. amint a sárkány kitargetel valakit neki a farka felé körívben át kell futnia a másik csapathoz, míg a többieknek a groupjából érdemes elmozdulni az ellenkező irányba így optimális esetben nullára csökkentve a bekapott damaget a Sonic Breath képességből.

P2-ben a sárkány fel szál, ilyenkor mindenik húzódjon ki a terem széle felé és maradjon mozgásban, mert a sárkány ha kitargeteli egyből fújja a tüzet és kitolni kell. Amikor utolérné a kitoló embert használni kell a gongot és utána a gongolót fogja nyolc másodperc múlva követni. Ebben a fázisban fontos, hogy aki kitol, használjon gyorsító képességeket és lehetőleg kapjon a paptól, már ha van a raidben Body and Soul buffot. A többi dps közben damagelheti a bosst, mert rangeben marad a levegőben is.

Összességében a csata ennyiből áll mindaddig, míg Atremedes meg nem hal, vagy a gongok el nem fogynak…

Heroic változat:

A csatára, mint mindegyikre Blackwing Descentben, ha heroic módban toljuk, csatlakozik Lord Victor Nefarian, hogy megnézze mit is csinálunk. Hogy kicsit nehezebb legyen elérnünk Atramedes halálát segít neki, így számunkra a csata bonyolultabb lesz.

Új dolgok, amiket kezelni kell a fight alatt:

  1. Obnoxious Fiend: Minden P1-ben meg fog jelenni 2 add, az egyik a terem közepén a másik valahol távolabb, kitargetelnek egy random embert és ráugranak. A raidnek azonnal ki kell rájuk váltani és megölni őket, mert amint egy emberen vannak, elkezdenek castolni egy undefined spellt ami növeli a target hangszintjét castonként 10-el. Ezt a spellt szakítani kell.
  2. A fight alatt kevesebb gonggal rendelkezünk, mert minden P1 alatt használt gong után nem csak Atramedes de Nefarian is elpusztít egyet, azaz 2 gong fogy minden P1-ben.
  3. P2-ben a undefined sűrűbben esik és a undefined gyorsabban követi a targetet.

A csata menete:

Lényegében minden ugyan úgy történik kivéve, hogy P1-ben meg kell ölni a kis addokat és P2-ben sokkal jobban kell figyelni a kitolásra. Sokkal nagyobb dps-re van szükség a raidtől és a healereknek is nehezebb a dolguk.

6. Nefarian

Nefarian visszahozza nekünk régen látott és többszörösen megölt nővérét. Onyxia kap egy utolsó esélyt, hogy beteljesíthesse rajtunk gyűlöletét a halandókkal szemben. Természetesen maga Nefarian is csatlakozik a harchoz.

A Nefarian és Onyxia képességei és a csata fázisai:

A csata három fázisból áll össze. Első fázisban a két sárkánnyal együtt kel megbirkóznunk, Onyxiát megölni és levinni Nefarian hp-ját 80% alá. Másodikban 3 addal kell elbánni és közben lehetőleg levinni Nefarian hp-ját legalább 70% alá. Harmadik fázisban meg kell ölnünk Nefariant.

Onyxia Képességei:

  1. undefined: Mint minden sárkány Onyxia is csapkod hátrafelé a farkával, ami sebez és stunnolja azt, akit elért 2 másodpercre. Tilos mögötte állni.
  2. undefined: Sárkánylehelet, maga elé fújja és sebzi, aki előtte helyezkedik el, ezen kívül az Animated Bone Warrior-kat is feltölti energiával vagy épen újraéleszti őket. tilos a tankon kívül másnak előtte állni.
  3. undefined: Adott időközönként Onyxia oldalából villámok fognak kicsapni, komoly raid sebzést jelentenek és lehetőleg senki nem kaphatja meg a damagét.
  4. Children of Deathwing: Ha Onyxia és Nefarian 60 yardnál közelebb vannak egymáshoz, akkor castolja ezt a spellt Onyxia és 100%-al megnöveli mind a két sárkány attack speedjét, ami nagyon gyorsa halálhoz vezet.
  5. Lightening Energy Bar: Onyxiának van egy mérője, ami ha eléri a 100%-ot akkor felrobban és megöli a raidet. Ha nem kap damaget akkor ez a bar gyorsabban nő és minden egyes alkalommal amikor Nefarian undefined-ot használ 25%-al megnő az értéke. Még azelőtt meg kell halnia, hogy elérné a 100%-ot.

Nefarian Képességei:

  1. undefined: Mint minden sárkány Onyxia is csapkod hátrafelé a farkával, ami sebez és stunnolja azt, akit elért 2 másodpercre. Tilos mögötte állni.
  2. undefined: Sárkánylehelet, maga elé fújja és sebzi, aki előtte helyezkedik el, ezen kívül az Animated Bone Warriorokat is feltölti energiával vagy épen újraéleszti őket. tilos a tankon kívül másnak előtte állni.
  3. undefined: Ezt a képességet mindig akkor használja Nefarian, ha 10% hp-ja elfogyott, azaz összesen kilencszer az egész csata alatt. ez egy 120k körüli aoe damage, amit mindenki megkap.
  4. undefined: P2-ben Nefarian evvel damageli a raidet, 1 yardos aoe-ban sebez, tehát próbáljunk meg egy kis távolságot tartani a többiektől.
  5. undefined: P3-ban kapja meg Nefarian ezt a képességet, ami arra szolgál, hogy az Animated Bone Warriorokat felélessze vele P3-ban.
  6. Shadowblaze Spark: Az addok irányába fogja castolni ezt, és arra szolgál, hogy feltöltse az energyjüket. Amint a tűz a földre került lilán ég, és sebez mindenkit, aki belesétál, ezen kívül lassan terjed a legközelebbi ellenséges target felé. Ahogy telik az idő egyre sűrűbben fogja ezt castolni Nefarian.

Addok a csata alatt:

  1. Animated Bone Warrior: 6 darab ilyen add fog spammolni P1-ben, mindegyik 5 másodperccel az előző után. 100 energyvel rendelkeznek, ami 25 másodperc alatt fogy el nekik és utána összeesnek. Nem kell őket damagelni de szükség van rá, hogy kezelve legyenek, mert könnyen megölnek akárki. Ahogy múlik az idő egy buff jelenik meg rajtuk, ami növeli a mozgási sebességüket és a sebzésüket és minden egyes stackkel ez nő. P3-ban újra fognak éledni Nefariannak hála
  2. Chromatic Prototype: P2-ben meg kell ölnünk 3-mat ezek közül az addok közül, hogy tovább tudjunk jutni P3-ba. Erre három percünk van. Meeleben nem ütnek, ezért tankolni sem kell őket, viszont castolnak egy Blast Nova nevű spellt amit ha nem szakítunk meg a raid meghal.

A csata menete:

Amikor elkezdődik a csata, Onyxia van egyedül a küzdőtéren, de harminc másodperccel utána Nefarian is csatlakozik hozzá. Indulásnál ki kell Húzni Oyxiát a terem egyik oldalára és ott tankolni, figyelve hogy se a farka se a feje ne nézzen a raid felé, akiknek a terem közepén kell elhelyezkedni. Amikor Nefarian csatlakozik a harchoz a másik tank őt a terem átellenes oldalára húzza, és ott kezdi el tankolni, elkerülendő, hogy buffolják egymást. Onyxia tankjának figyelni kell arra, hogy amikor undefined ability következik, úgy kell fordítania, hogy a farka nézzen a terem közepe felé és így az aoe damaget senki nem fogja megkapni, maximum a stunt a farkától, de az még mindig jobb. Mindeközben meg fog jelenni a 6 darab addunk, szépen egymás után. Többféle megoldás is létezik ezeknek a kezelésére. Vagy egy olyan meele aki nem hal meg egyből, ha ütik összeszedi magára őket és kitolja, mint például egy feral druida, vagy egy ranged agrózza magára őket és kitolja őket, esetleg egy hunter pet szedi össze az addokat, vagy cc-t használnak rajtuk, mindegyik megoldásnak van előnye és hátránya, a raidre van bízva, hogy melyiket választják. Egyetlen fontos dolog van csak, méghozzá, hogy az addoknak egy helyen kell meghalniuk, különben P3-ban a tanknak nehéz dolga lesz az összeszedésükkel.

P1-ben miután a csata elkezdődött mindenki Onyxiát damageli, mindaddig, amíg a hp-ja olyan 25%-ra nem ér, és utána át kell váltani Nefarianra. Ha ilyenkor beállunk teljesen Nefarian oldalához nem fogjuk megkapni a stunt Onyxia undefined képességétől. Nefariant vigyük 80% alá, ez két undefined fog jelenteni. Kommunikáljuk le a dolgot, mert ha esetleg az egyik tank nagyon alacsony hp-n van, könnyen a halálához vezethet. Mire Nefarian eléri a kellő %-ot az Onyxiát tankoló tankunk körülbelül egyedül megöli, de ha maradt még egy kis élete, végezzünk vele, mielőtt elérné a 100%-ot az energy bar-ja. Amint megöltük Onyxiát átlépünk P2-be

P2-ben Nefarian felrepül és az egész termet elönti a láva, nekünk, hogy ezt túléljük, minél előbb fel kell úszni a tetejére és kiugrani a 3 platform egyikére. Érdemes a platformokra előre kiosztani az embereket, hogy mindenhol legyen szakító emberünk és healer is egyaránt. Nefarian az egész fázis alatt bombázni fog minket a undefined képességével. Ha a healerek bírják, akkor ebben a fázisban a ranged még lelőhet Nefarianból 10% vagy akár 20% hp-t de persze ez attól függ, hogy milyen a raid dps-e és hogy oldják meg az emberek életben tartását a healerek.

P3 3 perccel P2 megkezdése után vagy akkor, amikor a Chromatic Prototype meghalnak, kezdődik el. Nefariant érdemes kivinni a terem egyik oldalára, lehetőleg minél messzebb onnan ahol az Animated Bone Warriorok meghaltak és ott tankolni a haláláig. Az offtanknak össze kell szednie a feléledő addokat és elvinni őket minél messzebb a terem túloldalára és ott kitolni őket. Egy healer szükséges az offtank életben tartásához. Ha jól csinálja a dolgát, akkor 25 másodpercig nem fognak egyetlen egyszer sem tűz közelébe érni és utána meghalnak majd Nefarian újraéleszti őket és így tovább. Mivel Nefarian egyre gyorsabban fogja a tüzeket dobálni egyre nehezebb az addok kitolása. Gyakorlatilag ez mutatja meg a boss enrage timerét. Azért is érdemes az addokat a bosstól minél távolabb tartani, mert akkor a raidnek nem kell a lila, földön terjedő tűzzel foglalkozni hisz az a tankot és a vele lévő healert fogja követni. P3-nak a kulcsa hogy az addok jól legyenek kitolva és ne haljon meg senki az undefined damagétől.

Heroic változat:

A különbség 2 dologból áll. Először is a boss rendszeresen mind kontrol alá helyez néhány játékost P1és P3 alatt és P2-ben meg néha feltesz egy debuffot egy random targetre, akinek be kell ugrania a lávába, hogy ne sebezze vele a többieket. Mivel ez a legnehezebb fight az egész kontent alatt, egyenlőre ezt csak így tömören és majd ha a közelében vagyunk, részletezem